28 Mayıs 2013 Salı


ADA Saati...

ADA her geçen gün biraz daha büyüyor. Temmuz ayında 3 yaşını kutlayacağımız kızımızın  artık başka başka heyecanları var. İnanılmaz derecede farkındalığı artan ADA için hayat şimdi çok değişik. Her dakika bir şeyler öğrenmek için bizi sıkıştırıyor. Sorularının asla sonu gelmiyor. Bazen cevap vermekte zorlandığımız durumlar olmuyor da değil.... Her şeyi merak eden ve her dediğinizi belleğine kaydeden ve hiç beklemediğiniz bir anda bize bunu hatırlata bilen birini asla yalanda söyleyemezsiniz yada başınızdan savamazsınız. En iyisi gerçeği yada gerçeğe en yakın olan cevabı onun anlayacağı şekilde vermenin yolunu bulmakta....Örneğin televizyon seyretmek konusunda  kurallarımız var. Belirli saatlerde ve sadece onun izleyebileceği çizgi filmler ile sınırlı...Ancak tesadüfen televizyonu açtığım bir anda karşımda bir poliseye dizi açıktı ve ben kanalı değiştirene kadar ADA yerde ölü olarak yatan bir adamı görmüştü bile...Tabi soruları arka arkaya sıralamaya başladı. "Adam neden yatıyor ? Uyuyor mu ? Neden yüzü o renk ? Makyaj mı yapmış ? " 


Ben durumu nasıl toparlamam gerektiğini bilemezken ADA gözlerini bana dikmiş merakla bakıyordu. Konuyu değiştirme şansımda yok....Bir nevi uyuyor denebilir dedim. Ölümü anlamak ve anlatmak için çok küçük bir çocuk için doğru kelimeler sahi nedir ? Çocuk gelişim kitaplarında sürekli çocuğunuzu dürüst olun sorularını içtenlikle yanıtlayın falan diyorlar ama böyle ölüm gibi derin konuları nasıl açıklamak gerektiğini kimse anlatmıyor....Masallara, perilere ve konuşabilen hayvanlara inanan minik melekler için değil bu konular.. 

İletişim konusuna çok takılan bir anne olduğumu kabul ediyorum. ADA' nın bebekliğinden hatta karnımda olduğunu bildiğimden beri sürekli onunla karşımda bir birey olduğunu dikkate alarak  iletişim kurmaya çalışıyorum.  Annemde hem bana hem erkek kardeşime aynen böyle davranıyordu. Şimdi ADA ile ileşim konusunda aynı titizliği devam ettiriyor.. Her zaman olduğu gibi bu konuda da kitaplardan yardım alıyorum. Prof.Dr. Sabiha Paktuna Keskin'in kitabı " Çocuklarla Doğru İletişim " oldukça başarılı... Benim gibi bu konulara takılan annelere tavsiyemdir....


ADA büyüyor ve doğru kelimeler doğru vücut dili doğru ses tonu onu yeni keşfettiklerini açıklamak için çok önemli...Bu konuda bana ve tüm annelere başarılar ....







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder